Pokaż listę

Jak napisać ogłoszenie wynajmu lub sprzedaży mieszkania jeszcze skuteczniej

Jak napisać ogłoszenie wynajmu lub sprzedaży mieszkania jeszcze skuteczniej

W Internecie są tysiące ogłoszeń, które potrafią wprawić niejednego w zawrót głowy. Konsumenci są zdekoncentrowani mnogością ofert, nie wiedzą na co się zdecydować, wpadają w dysonans poznawczy. Co zrobić żeby to akurat Twoje ogłoszenie trafiło do osoby po drugiej strony ekranu? Przede wszystkim skup się na tym, żeby spełnić dwa poniższe warunki:

1. Ogłoszenie musi przykuwać uwagę kupującego lub najmującego

    Pamiętaj, że klient być może poświęci na Twoje ogłoszenie tylko ułamek sekundy. 
Co w takim razie zrobić, żeby to akurat wybrał Ciebie? Przede wszystkim dodaj zachęcające zdjęcie, które będzie wyświetlało się jako pierwsze. Wszak wielu ludzi jest wzrokowcami. 
Nieoceniony będzie tutaj również chwytliwy tytuł, w którym jeśli tylko znajdzie się magicznie zachęcająca cena, to już prawie jesteśmy w domu. 


2.  Ma za zadanie zachęcać do dalszego działania.

    Poprzez przejrzystą treść, ciekawe opisy, ładne i wysokiej jakości zdjęcia, dobrze pokazane dane kontaktowe i wezwanie do działania. 

Wystarczy spełnić powyższe i już, mam receptę na sukces. Czy aby na pewno to takie proste?

    Prawda jest taka, że jest cała masa ogłoszeń w Internecie nie spełnia powyższych wymagań. 
Pokazuje to niestety, że praktyce  wcale nie jest takie proste stworzenie ogłoszenia spełniającego dwa powyższe warunki, czyli takiego które będzie przykuwać uwagę i jednocześnie zachęcać do dalszego działania. Mamy nadzieję, że dzięki naszym praktycznym wskazówkom proces ten stanie się dla Ciebie dużo prostsze i efektem tego będzie tworzenie przez ciebie wyróżniającego się ogłoszenia.


Pierwsze zdjęcie powinno być najciekawsze

    Jednym z pierwszych elementów który jest widoczny na pierwszy rzut oka jest zdjęcie. 
Gdy już jesteś w posiadaniu wszystkich zdjęć, należy zastanowić się, które zdjęcie jest najciekawsze i będzie najlepiej oddawać walory mieszkania. Ważne, żeby pierwsze zdjęcie nie było rozmyte czy nieostre, oraz było odpowiednio doświetlone (najlepiej światłem naturalnym).

Kadr powinien obejmować jak największą powierzchnię, przy zachowaniu dobrej szczegółowości pomieszczenia. Wskazane jest więc zdjęcie całej kuchni, a nie samej lodówki (w końcu sprzedajesz kuchnię a nie lodówkę) 

Nagłówek (tytuł) ogłoszenia nieruchomości hakiem na uwagę 

    Jak stanowi samo słowo tytuł, powinien przekazać sedno tego co znajdzie klient w ofercie jednocześnie przyciągając uwagę, mieć „to coś”. Pamiętaj, że ten moment będzie kluczowy, czy w ogóle klient otworzy naszą ofertę. 
Tytuły w stylu „sprzedam mieszkanie” czy „wynajmę dom” słabo przyciągają uwagę.
Dużo lepiej sprawdzą się zachęcające nagłówki, które będą miały unikalne cechy nieruchomości np: „wynajmę słoneczne mieszkanie dwupokojowe w okolicy Legnickiej”

Treść ogłoszenia powinna być czytelna 

    Przede wszystkim zadbaj o to, żeby tekst nie był jednolity. Poza tym warto dodawać akapity, które będą odzwierciedlać części oferty. W jednym akapicie powinno znaleźć się maksymalnie 6 wierszy. 
Pamiętaj również, żeby nie tworzyć zbyt długiego ogłoszenia. Optymalna długość ogłoszenia to około 1000 znaków. Taka ilość jest w zupełności wystarczająca, żeby przekazać całe meritum. Zadbaj też o to, żeby w ogłoszeniu nie było błędów ortograficznych. 
Unikaj drukowanymi literami i stosowania wykrzykników. 


Zawartość ogłoszenia bogata w ważne informacje

Pamiętaj, że treść ogłoszenia powinna wzbudzać zaufanie klientów, dlatego warto zadbać o występowanie następujących elementów:

·         parametry mieszkania- doradzamy, żebyś przed wystawieniem ogłoszenia, sprawdził dokładny metraż mieszkania, żeby uniknąć późniejszych o to konfliktów z najmujący/kupującym. Szczególnie w starszym budownictwie mogą się okazać różnice pomiędzy tym co jest wpisane w KW, a rzeczywistością. 
Poza tym wpisz  ilość pokoi, rozkład, strony świata, na co jest widok z okien, balkony, piętro , wyposażenie itp.

·         cena- jest to bardzo ważne kryterium, na podstawie którego klienci poszukują mieszkania, dlatego tak bardzo istotne jest dobre oszacowanie ceny sprzedaży/wynajmu. Przydatne w takim przypadku będzie dobre biuro nieruchomości, które udzieli niezbędnych wskazówek.  

·         informacje o budynku i osiedlu – Określ jakie rodzaju jest to budownictwo, np. kamienica z podaniem orientacyjnego roku powstania budynku, opisz dostępność windy, garażu, komórki lokatorskiej tak aby klient otrzymał jak najwięcej informacji.

·         infrastruktura komunikacyjna– jakie są możliwość komunikacyjne w okolicy, jaka jest odległość do przystanków/stacji kolejowych. Warto wiedzieć, czy planowane są w okolicy jakie inwestycje komunikacyjne, lub inne istotne planowane zmiany wpisane np. w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Jeśli nie wiesz w jaki sposób sprawdzić takie informację, zgłoś się z tym czym prędzej do pośrednika nieruchomości z dobrego biura nieruchomości, np. MILTON Grupa Nieruchomości.  

·         informacje o wysokości comiesięcznych opłat oraz jaki jest sposób ogrzewania ogrzewanie miejskie/własna kotłownia)

·         otoczenie i infrastruktura społeczna -bliskość terenów rekreacyjnych np. parków, placów zabaw, szkół, przedszkoli.


Call to Action czyli wezwanie do działania

       Ogłoszenie powinno zachęcać do działania, dlatego w profesjonalnych ogłoszeniach zachęca się potencjalnych nabywców poprzez użycie techniki Call to Action(CTA), które ma za zadanie wywołać natychmiastowe reakcje klienta. CTA często sprowadza się do używania słów lub fraz, które włącza się do komunikatów reklamowych. 
Wezwanie do działania stanowi ostatni element AIDA, anglojęzycznego terminu stosowanego w marketingu, który jest wykorzystywany do poprowadzenia klienta w pożądanym kierunku np. zakupu mieszkania.  


Zbliżamy się do końca naszego poradnika. Mam nadzieję, że dzięki niemu napisanie dobrego ogłoszenia nie będzie miało już żadnych tajemnic. 
Zachęcamy do polubienia naszego profilu na Facebook'u, gdzie można otrzymać informację o kolejnych naszych publikacjach.

Pokaż listę
Facebook LinkedIn