źródło: canva.com
Brak zdjęć lub słabej jakości fotografie
Brak zdjęć może wyróżnić ogłoszenie tylko w jeden sposób – klienci od razu będą je pomijać. Warto zadbać, aby oferta zawierała nie jedno, a przynajmniej kilka zdjęć. Najlepiej zamieścić fotografię każdego pomieszczenia, aby kupujący mógł wyobrazić sobie całą nieruchomość. W ogłoszeniach często można spotkać się ze zdjęciami niskiej jakości lub robionymi przy niewłaściwym oświetleniu czy pod niewłaściwym kątem. Zaleca się, aby fotografia obejmowała jak największy zarys pokoju, a nie tylko jego niewielką część. Wyjątkowo słabe zdjęcia mogą odstraszyć potencjalnych klientów, podobnie jak całkowity ich brak.
Nieatrakcyjna treść ogłoszenia
Sprzedający przygotowując ofertę często skupia się jedynie na zaletach widzianych przez siebie, zamiast spojrzeć na nieruchomość obiektywnie. Nadmierne pozytywne opisy i zachwyty, które mają zachęcić klientów, tak naprawdę mogą sugerować, że właściciel chce się pozbyć nieruchomości za wszelką cenę. Warto zadbać o konkretne i precyzyjne informacje wyrażone w prostej formie. Opis powinien być szczegółowy, ale nie chaotyczny. Należy w nim zawrzeć jak najwięcej danych dotyczących nie tylko samej nieruchomości, ale także działki czy lokalizacji. Nie można zapomnieć o dołączeniu informacji o odległościach do najbliższych sklepów, szkół czy komunikacji. Aby uniknąć nadmiaru telefonów z zapytaniami, warto również uwzględnić informację o ostatnich remontach, sposobie ogrzewania czy technologii budowy domu.
Obecność zwierząt
Nie wszyscy lubią zwierzęta. Przed wykonaniem zdjęć nieruchomości warto usunąć z pomieszczeń przedmioty związane ze zwierzęcymi domownikami. Obecność zwierząt, porozrzucanych zabawek czy jedzenia mogą zniechęcić potencjalnego klienta. Mogą oni odnieść wrażenie, że mieszkanie jest pełne sierści i zwierzęcego zapachu, którego trudno pozbyć się w krótkim czasie.
źródło: canva.com
Wygórowane oczekiwania finansowe
Jednym z głównych błędów jest niewłaściwa wycena nieruchomości. Należy odsunąć na bok uczucia, wspomnienia i sentymenty sprzedającego związane z danym miejscem. Sprzedający często ustalają cenę nieruchomości odnosząc się do własnych odczuć, a nie realiów rynkowych. Zbyt wysoka cena może zniechęcić kupujących do pozyskania dodatkowych informacji lub umówienia się na prezentację lokalu. Określając cenę, należy zwrócić uwagę na cztery główne czynniki: sytuację na rynku, lokalizację, stan techniczny nieruchomości oraz popyt. Przed opublikowaniem ogłoszenia warto przejrzeć podobne, konkurencyjne oferty lub skorzystać z usług profesjonalnego pośrednika.
Bałagan
Większość ludzi jest wzrokowcami. Brudne naczynia, porozrzucane ubrania od razu rzucą się w oczy. Nieposprzątane pomieszczenia czy nieuporządkowane półki mogą sugerować, że sprzedający nie dbał odpowiednio o lokum.
źródło: canva.com
Brak odpowiedzi na ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości, pomimo że znajdują się na wszystkich serwisach internetowych? Sprawdź swoje ogłoszenie. Upewnij się, że nie popełniasz żadnego z wyżej wymienionych błędów.
Masz więcej pytań? Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu oferty nieruchomości?
Milton Nieruchomości zaprasza!