Dobra oferta nieruchomości charakteryzuje się dwoma cechami:
1. Ogłoszenie musi przykuwać uwagę kupującego lub najmującego.
Pamiętaj, że klient poświęci na Twoje ogłoszenie tylko kilka sekund. Co w takim razie zrobić, żeby wybrał akurat Ciebie? Przede wszystkim dodaj zachęcające zdjęcie, które będzie wyświetlało się jako pierwsze. Większość ludzi jest wzrokowcami. Nieoceniony będzie tutaj również chwytliwy tytuł. Umieszczenie w nim zachęcającej ceny na pewno przyciągnie oko potencjalnego najemcy/kupca.
2. Ma za zadanie zachęcać do dalszego działania.
Możemy to osiągnąć poprzez przejrzystą treść, ciekawe opisy, ładne i wysokiej jakości zdjęcia, dobrze pokazane dane kontaktowe i wezwanie do działania.
W praktyce widzimy jednak, że bardzo wiele ogłoszeń nie spełnia tych 2 kroków. Możemy zatem wysunąć wniosek, że dużo trudniej przełożyć te zasady na praktykę. Poniżej przedstawimy dokładniejsze wskazówki, które ułatwią stworzenie ogłoszenia, które umożliwi szybkie znalezienie przyszłych klientów.
Pierwsze zdjęcie powinno być najciekawsze
Jednym elementów, który jest widoczny na pierwszy rzut oka jest zdjęcie. Po wybraniu wszystkich fotografii, warto zastanowić się, która z nich będzie najlepsza w przekazaniu walorów naszego gniazdka. Dobra jakość zdjęć też będzie kluczowa, unikajmy nieostrych i rozmytych plików oraz zadbajmy o odpowiednie doświetlenie (najlepiej światłem naturalnym). Kadr powinien obejmować jak największą powierzchnię, przy zachowaniu dobrej szczegółowości pomieszczenia. Dla przykładu: wskazane jest zdjęcie całej kuchni, a nie tylko samej lodówki.
Nagłówek (tytuł) ogłoszenia nieruchomości hakiem na uwagę
Tytuł powinien przekazać sedno tego, co klient znajdzie w ofercie, jednocześnie przyciągając uwagę, mieć „to coś”. Pamiętaj, że jest on kluczowy, by klient w ogóle otworzył ofertę. Nagłówki w stylu „sprzedam mieszkanie” czy „wynajmę dom” nie przyciągają uwagi. Dużo lepiej sprawdzą się zachęcające zadania, które będą miały unikalne cechy nieruchomości np: „Wynajmę słoneczne mieszkanie dwupokojowe w okolicy Legnickiej”.
Treść ogłoszenia powinna być czytelna
Przede wszystkim zadbaj o to, żeby tekst nie był jednolity. Poza tym warto dodawać akapity, które będą odzwierciedlać części oferty. W każdej części powinno znaleźć się maksymalnie 6 wierszy.
Pamiętaj również, żeby nie tworzyć zbyt długiego ogłoszenia. Optymalna długość ogłoszenia to około 1000 znaków. Taka ilość jest w zupełności wystarczająca, żeby przekazać całe meritum. Zwróć uwagę na poprawność ortograficzną i stosuj przecinki w odpowiednich miejscach. Unikaj pisania drukowanymi literami i używania wykrzykników.
Zawartość ogłoszenia bogata w ważne informacje
Warto pamiętać, że treść ogłoszenia powinna wzbudzać zaufanie klientów, dlatego należy zadbać o występowanie następujących elementów:
Call to action, czyli wezwanie do działania
Całość ogłoszenia powinna wzywać potencjalnego kupca/najemcę do działania. Nie bójmy się zatem używania słów i fraz, które wywołają reakcję. W końcu na tym nam zależy. Musimy poprowadzić klienta w pożądanym przez nas kierunku - czyli do zakupu bądź wynajmu naszej nieruchomości.
Mamy nadzieję, że po przeczytaniu naszego poradnika napisanie ogłoszenia okaże się bułką z masłem. Pamiętajcie, że zawsze możecie skorzystać z pomocy profesjonalistów z nasze biura nieruchomości we Wrocławiu!
Zajrzyj też do naszej zakładki aby uzyskać więcej informacji o naszych usługach pośrednictwa.
Zachęcamy do polubienia naszego profilu na Facebooku, gdzie otrzymacie informacje o naszych kolejnych publikacjach.