Praca pośrednika nieruchomości wymaga ciągłego rozwijania i dostosowania się do zmieniającego się rynku. I co najważniejsze wyróżnianie się wśród dużej konkurencji. Covid-19 czy wojna na Ukrainie pokazała, jak rynek i świat nieustannie ulega zmianie i staje się nieprzewidywalny. Aby być najlepszym i niezastąpionym trzeba podążać za zmieniającymi się trendami. Sposobem na to jest poznanie odpowiednich narzędzi i aplikacji. Ich wdrożenie usprawni i ułatwi pracę, a przede wszystkim poprawi komunikację z klientami. Dlatego warto prześledzić i wybrać, które są najskuteczniejsze i najbardziej pomocne dla pośrednika nieruchomości, które zostały opisane w dalszej części artykułu.
źródło: canva.com
Nie należy zapomnieć o marketingu w branży nieruchomości, ponieważ odgrywa kluczową rolę. Aby pozyskiwać klientów w branży nieruchomościami, należy być stale aktywnym na portalach społecznościowych, aby zwiększać swoją sprzedaż. Warto posiadać nowoczesną stronę internetową, która przyciąga uwagę użytkownika. Każda oferta powinna być ciekawa i atrakcyjna oraz stale aktualizowana. Tutaj nuda oraz sztywne podejście są zakazane. Dobrym przykładem będzie dodanie wideo do oferty. Wzbudzi to zaufanie u klienta, ponieważ pokaże prawdziwość danego miejsca i umożliwi pokazanie wszystkich zakamarków oferty. Kolejną formą marketingową jest także wysyłanie poprzez e-mail oferty nieruchomości dla osób, które polubiły nasz profil na Facebooku i Instagramie. Warto zainwestować w Google Ads, która umożliwi wyświetlenie płatnej reklamy w wyszukiwarce. Ważną regułą dla pośrednika jest bycie dostępnym, niezwłoczne odczytywanie i wysyłanie e-mail, ponieważ klientowi zależy głównie na czasie.
Narzędzia do zarządzania czasem i zadaniami w pracy pośrednika nieruchomości
- Trello: jest narzędziem darmowym służącym do zarządzania zadaniami i projektami indywidualnymi bądź zespołowymi. Jest to tablica, na której umieszczane są listy, a w nich karty. Umożliwia omawianie, planowanie i realizowanie wszystkich zadań w zorganizowany sposób. Każdej osobie można przepisać zadania wraz z terminem realizacji. Narzędzie pozwala dostosować pod własne potrzeby i zarządzać w prosty sposób zespołem.
- Nozbe: aplikacja jest dostępna na każdym systemie operacyjnym oraz bezpłatna dla 5 osób i do limitu 5 projektów. Jest prosta w instalacji oraz intuicyjnie tworzy się projekty, które umożliwiają tworzenie zadań, komunikację zespołową, a nawet dodawanie komentarzy.
- Asana: program został stworzony do zarządzania zespołem i podziałem zadań wraz z czatem. Dzięki listom zespół wie co ma zrobić, jaki jest priorytet i na kiedy je wykonać lub zaplanować. Program jest w wersji płatnej i bezpłatnej do 15 osób.
- CRM: oprogramowanie CRM zawiera zestaw narzędzi do zarządzania relacji i komunikacji z klientami na poziomie sprzedaży, marketingu oraz procesów biznesowych. Dostarcza szablon oferty z wszystkimi najważniejszymi danymi i kontrolą klienta na każdym etapie zakupów.
- TrackingTime: jest to oprogramowanie umożliwiające zarządzanie projektami, śledzeniem czasu poprzez mierzenie produktywności zespołu i mechanizmy raportowania. Usprawnia pracę zespołu poprzez wykorzystanie rozliczeń i faktur, kalendarz czasu wolnego czy zarządzanie wnioskami o urlop pracowników.
- Bezpłatne narzędzia od Google:
Kalendarz Google umożliwia zapisywanie oraz przypominanie o konkretnych zadaniach czy spotkaniach na dany dzień, dzięki któremu o niczym się już nie zapomni. Google Keep daje możliwość przechowywania notatek, które mogą w każdej chwili się przydać. Google Drive przechowuje różne dokumenty i posiada możliwość udostępnia plików. Pakiet biurowy można porównać do pakietu MS Office, ponieważ można tworzyć dokumenty tekstowe, prezentacje czy formularze. Można je otworzyć na każdym urządzeniu.
- Pocket: jest to oprogramowanie, które umożliwia zachowanie treści bądź wideo w jednym dostępnym miejscu. W przyszłości, kiedy będą one potrzebne, za pomocą jednego przycisku można uzyskać dostęp. Jest darmowa i dostępna na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych.
źródło: canva.com
Narzędzia do usprawnienia codziennych zajęć pośrednika nieruchomości
- Evernote: aplikacja umożliwia przechowywanie plików i tworzenie nowych dowolnych notatek z plików tekstowych, stron www czy nawet zdjęć. Informacje zapisywane są na komputerze i na swoim indywidualnym koncie internetowym. Aplikacją jest darmowa, ale jeżeli chcemy wykupić dodatkowe funkcje, musimy wykupić abonament.
- Canva: jest to internetowe narzędzie umożliwiające tworzenie rozbudowanych projektów graficznych. Program posiada zaawansowane funkcje, obrazy, grafiki czy czcionki. Narzędzie jest w wersji bezpłatnej i premium dla profesjonalnym projektów.
- Pixlr: jest to internetowe narzędzie do edycji i obróbki zdjęć w każdym formacie. Jest w wersji bezpłatnej, premium i creative pack. Jest dostępna na każdym urządzeniu stacjonarnym i mobilnym.
- Snapseed aplikacja służy do edycji zdjęć na systemie Android i iOS. Poprzez dodanie nowych filtrów, efektów, ulepszeń do zdjęć, uatrakcyjni ofertę dla klienta.
- Magicplan: aplikacja umożliwia tworzenie map budynków, plany pięter i raportów terenowych na podstawie zdjęć. Jest darmowy, chodź stworzona gotowa mapa jest płatna. Użytkownik mają możliwość dokonywania zmian i udostępniania projektu w internecie.
- RoomScan / Floor Plan Creator: te dwie aplikacje tworzą raporty i plany o stanie nieruchomości za pomocą zdjęcia, a lokalizacja zostanie zapisana na zdjęciu.
- Slack: darmowa usługa internetowa oparta na chmurze zawierające odpowiednie narzędzia służące do współpracy zespołowej poprzez komunikację tekstową, głosową i multimedialną. Do zespołu dołącza się poprzez określony adres URL wysyłanego przez właściciela zespołu lub administratora.
- Spotify: muzyka odpręża i łagodzi obyczaje. Dlatego warto korzystać z Spotify, w którym znajdziemy dla siebie ulubioną muzykę. W ten sposób odstresujemy się przed spotkaniem z klientem. Jest bezpłatny i w wersji premium.
źródło: canva.com
Narzędzia do pracy z opisami ofert nieruchomości
- WriteMonkey: to darmowa aplikacja w systemie Windows stworzona do szybkiego edytowania tekstu. Jest prosty w obsłudze, intuicyjny i zawiera tylko najważniejsze funkcje do redagowania tekstu. Aplikacja wyświetla nasz tekst, nazwę pliku, ilość słów i godzinę. Użytkownik może zmienić czcionkę, kolorystykę, układ strony, wydruk, skróty klawiszowe i ustawić dźwięk klawiszy podczas ich wciskania.
- Legimi: aplikacja posiada ogromną ilość książek czy ebooków, która jest płatna w formie abonamentu miesięcznego. Istnieje 14-dniowy okres próbny. Poznanie i czytanie literatury, szczególnie z zakresu nieruchomości poszerza wiedzę potrzebną do rozpoznania rynku.
- Keywordtool.io: jest to przydatne i bezpłatne narzędzie, ponieważ każdy właściciel firmy, chce aby najwięcej osób odwiedziło stronę i przeczytała treści. Należy sprawdzić czego klienci szukają w przeglądarce i jakie słowa kluczowe są poszukiwane w sieci.
- LanguageTool: do pisania jak najlepszym tekstów pomoże narzędzie LanguageTool. Narzędzia poprawia błędy gramatyczne, dobiera odpowiedni dobór słów i styl języka. Dostępne są także konta zespołowe. Kolejną zaletą narzędzia jest utrzymanie wskazówek do ulepszenia tekstu. Dostępna wersja darmowa lub premium
- Brand24: umożliwia sprawdzenie dyskusji związaną z firmą lub jakimkolwiek tematem. Jest to kanał komunikacji z klientem w Internecie oraz monitorowanie swojej firmy i konkurencji na mediach społecznościowych lub serwisów informacyjnych. Narzędzie jest bezpłatne na okres 14 dni, a następnie trzeba wykupić pakiet miesięczny.